søndag den 4. august 2013

Bøn af den salige Rupert Mayer SJ

Rupert Mayers "mugshot"
Jesuitten Rupert Mayer var en tysk jesuit, der var en ledende figur i den tyske katolske kirkes modstand mod nazismen. Fra 1940 til 1945 var han lukket inde i et kloster. Nazisterne turde ikke slå ham ihjel at frygt for, at han derved ville blive martyr. Han overlevede krigen, men døde af et hjerteanfald om morgenen den 1. november 1945, mens han fejrede Alle helgens dag. Pave Johannes Paul II saligkårede ham i 1987.

Nedenstående bøn tilskrives Rupert Mayer:

Herre, som du vil det, skal det ske for mig
og som du vil det, vil jeg vandre;
hjælp mig til at forstå din vilje!

Herre, når du vil, så er det tid;
og når du vil, er jeg parat,
nu og i al evighed.

Herre, hvad du vil, det accepterer jeg;
og hvad du vil, vinder jeg ved;
bare jeg tilhører dig.

Herre, fordi du vil det, er det godt;
og fordi du vil det, har jeg mod til det.
Mit hjerte hviler i dine hænder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar